nu är det jul igen!

aa faktiskt, åren går fort..
har just varit ner och slagit in lite paket med pappa. enligt klapphögen är det emil som varit den snälla i vår familj det här året, men tror den ljuger lite faktiskt. jag får mina dyra klappar separat, före och efter. ljudsystemet/högtalarna (vad det nu blir) ska inhandlas så fort mellandagsrean tar vid, det är ett måste.

annars har dagen (och gårdagen) bestått av ganska mycket stress vilket jag inte tycker om. sprungit som en tok över hela stan för att hitta lite julklappar. meningen var att köpa endast till familjen i år men råka snubbla över ett passande paket till jossan så kändes lika att köpa det iallafall. jag gillar julen samtidigt som jag inte gillar den. alla kan vi ju medge att när man kommer upp i åren lite så är julafton för det mesta ganska långtråkig. en enda lång väntan på mat och klappar. kalle anka ger en ångest på alla sätt och vis. man "måste" se det bara för att det är en tradition och medan man kollar så är det så jävla tråkigt så man halvsover och väntar på att det ska ta slut. varje minut känns som en timma, minst. vill inte säga att en hemsk dag väntar imorgon, det blir alltid en del mysiga stunder på julafton. men i år ska vi fira hemma, mamma jobbar till 19 minst, och det lär inte bli så hög julstämning. roligaste blir väl att se om de blir nöjda med mina julklappar. själv har jag 3 att öppna, ganska platta allihop. gissar på något presentkort och kanske nåt klädesplagg? skönt att inte ha så mycket julklappar, skönt att inte känna sig alltför bortskämd faktiskt. mina föräldrar kan lägga pengarna på något viktigare tycker jag, unna sig själv en resa. det är dom värda :)

måste även hinna med att köpa någon julklapp till mina fyrbenta älsklingar för dom är så söta och ger en så mycket glädje! kan faktiskt inte riktigt tänka mig hur det är att leva utan hund, tomt skulle det kännas. 
nu ska jag nog ner och kolla hur det går med julmaten som pappa fixar, gröt och julskinka, mums. 

ha en trevlig julafton, GOD JUL! 


image3
bosseeeee önskar alla en god vit jul!

Kommentarer
Postat av: ashmed the dead terrorist

jadu.. bra Blogg !
God juul.
du e kung

2007-12-24 @ 15:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback