Miami igeeeen :D

vi tog ju oss som sagt tillbaka till Miami for en natt innan vi skulle vidare till Dominikanska Republiken.

pa flygplatsen i Miami kom plötsligt 2 tjejer fram och fraga om vi inte bott pa Loki hostel i Lima. jo sa vi forvanade, haha! inte ovanligt att folk kanner igen oss och vi inte har den blekaste vilka dom ar, haha men det ar sa det ska vara. man ska bade synas och horas ;) sluta iaf med att vi dela en taxi vilket blev betydligt billigare.

hann bara in genom dörren pa hostelet sa var ruset dar igen. traffa den skona personalen och sen var helvetet igang, haha! aven om man bara sovit ca 1 h, sittandes, under hela natten sa var man inte trött för fem öre. i Miami ar man verkligen high on life!
sen var vi ju inte sena pa att uppdatera vara rumskamrater vilka vi ar. ungefar "hej, kan ni köpa ut sprit till oss annars kommer vi inte lata er sova inatt...", hahah! dock pa ett roligare och artigare satt men tror dom fatta vad vi gick för :P
1 h senare hade vi iaf nastan 2 liter sprit att supa upp pa en kvall, varning

blev iaf fest med dom och lite andra sköna lirare (man aker inte till Miami om man inte ar skön?..).
drinking games som vanligt, högljudd sang och en javla massa alkohol senare tog vi oss ut mot en klubb.
inga problem att komma in den har gangen heller. dar inne fula man lite, dansa och hade trevligt. var upp en svang pa strippstangen igen, hahah ett blivande yrke kanske?! haha!!

efter klubben drogs det tillbaka till hostelet dar det blev lite olika erbjudanden, hahah. jag och en till snubbe börja shotta upp resten av var sprit. var ju lite nykter och smart i början sa da lura man i han hur mkt som helst, haha stackarn kunde knappt ga ett tag dar. sen vart aven man sjalv ratt stup men sluta iaf med att man dacka fint och vakna nöjd och stressad. vart en sista vackning av vara rumskamrater (tradition for mig och ferran..haha) och sen stressa vi ivag till flygplatsen och, hör och hapna(!), kom med vart flyg till Dominikanska Republiken :)

har i Dominikanska vart det dock lite problem med att vart resort lag pa andra sidan ön osv men efter ett dygns resande kom vi fram aven hit. köpte till oss all-inclusive och har gottat oss i hur mycket frukost, mat och efterrätter som helst. dock har det regnat alldeles för mkt som vanligt. ar det nat jag ska klaga pa under den har resan ar det just det, vädret!
men allt kan ju inte ga rätt ;P

imorrn hoppas vi iaf pa sol och sen har vi lovat fetfest! spännande..
och kom ihag min födelsedag pa fredag ;D

PUSSSS!

the end of jamaica, for this time...

jamaica och reggaefestivalen sluta samre an hur det borja.
festivalen var javligt nice till en borjan. jag och ferran drog runt tillsammans och fula pa lite, kaka majs, drack och kolla pa de artister som var. sen tappa vi bort varann (som vanligt..? :P) och man drog runt sjalv ett tag. hitta nan lirare som stod med sin lillebror. det basta var ju att han hade en whiskeyflaska som han inte var snal om, haha problems..
stod dar och klunka, tvinga lillebrorn att dricka osv.. tyckte aldrig att whiskeyn ville sla sa helt plotsligt var man ju saklart dyngrak.. lite suddigt dar ett tag tills jag lade marke till att min kamera som jag hade haft runt handleden hade skarts av med en kniv eller sax.. LESS!!! :( far val skylla mig sjalv lite men iaf, aaaah varfor??!! 1000 bilder at helvete, nu far manga minnen bara existera inom en.. men men, shit happens som vi sager! efter det vart man spiknykter och drog hem och sov.

dagen efter bestamde vi oss for fest igen for att glomma trakigheterna fran dagen innan. hade en till trevlig och ful forfest pa var balkong innan vi drog till springbreak beachparty! drog med oss det sista vi hade av var liter och klunka pa stranden. drog upp pa nan scen dom hade och dansa och hitta na lirare som bjod pa mer sprit, suck.. sjukt hemskt hur mkt man drar i sig varje kvall, skadligt... haha!!
behover kanske inte namna att vi tappa bort varann efter det, hehe.. drog iaf runt sjalv och fula pa och hade mig, trevlig stamning. men kvallen sluta rent sagt skit, inga kommentarer om det. vissa typer av manniskor borde dock inte fa leva.
kom hem och hitta en javla massa spya, haha ;P men somna gott med min underbara van vid min sida!

blev aven 2 festkvallar till med lite turister som vi traffa. spela massa drinking games som vanligt, fula oss som fan som vanligt, hahaha. slita sonder trad, "because you're my best friend.." osv osv, HAHAH!! drog ut pa lite klubbar och hade det trevligt :) sista kvallen ar lite luddig men allt sluta iaf bra bada kvallarna och tiggtanten fick ingen tip, haha!
vi har val bada troligtvis lagt pa oss nagra kilo bara pa jamaica. 4 dagar i Negril - 4 x frukost pa Burger King bland annat. men vi ar ju pa semester, magen far man ta tag i nar man kommer hem ;)

sista natten spendera vi pa flygplatsen i Kingston och det gick over forvantan aven om vi kanske sov 1 h max. haha sen sluta det ju saklart med att varan flygbiljett var ogilitig eftersom vi kopt tur- och retur och missade flyget dit. det resultera i att hela biljetten avskrevs eftersom vi inte kontakta dom och sa att vi fortfarande ville ha returbiljetten. jag vet, vi ar sa clever... NOT ;) shit happens, haha.

efter Jamaica var det tillbaka till Miami.
nytt inlagg kommer!
PUSS!

i love you.

jag alskar er mina alskade vanner.
jag kanner att ni tanker pa mig och gud ni ska veta att jag tanker pa er ocksa <3
vi syns valdigt valdigt snart, tararna kommer spruta! (och sara ska jag slicka i nasan...)

alskar er, ni ar ovarderliga.

mer jamaica :)

efter den goda lunchen satte vi oss i bilen (dar vi har inprogramerade tv's och kollar pa live reggae osv..) igen och tog oss upp i bergen mot Nine Miles, byn dar Bob Marley foddes och dar han nu ligger begravd.
en guide tog med oss pa var tur dar vi besokte hans grav, husen dar han foddes och vaxte upp, han familjemedlemmars gravar, den kanda "haaa-haaa-haaa" stenen dar vi hade ett moment, haha. turen var iaf valdigt nice och var guide var aven han en skon lirare. gick runt och sjong pa bob marleys latar hela tiden och vi gjorde han sallskap i one love vid bobbans grav. jag stod for gitarrlirandet, pa bob marleys gamla gitarr tydligen ;)
vi fick aven lov att prova bobbans gamla sang och hans komfortabla trastol forutom stenen da, haha.
bob marley ar begravd nagra meter ovanfor marken for att solen ska lysa pa han genom en stjarna osv.. kandes ratt coolt att veta att man var mindre an 1 meter ifran honom, aven om han bara lar vara ett skelett nu.

framat kvallen efter en del vodka kom john och hamta upp oss igen och vi drog ut till nagra barer. spela lite biljard och traffa nagra av hans vanner. biljarden gick som den gick, haha.
lite senare tog vi oss vidare ut till en klubb. borja med att dricka lite tequila som var hur javla sma som helst, haha.
var inte sa mycket till drag i borjan och folk stod mest i bakgrunden och lamna dansgolvet oppet. det skulle det bli andring pa! jag och felicia drog in direkt i ringen och starta showen! hahaha kalla den vad man vill, "studentdansen", "the monkey dance".. haha ja, det blev succe! troligtvis var vi populara mest for att vi var de tva enda vita pa hela stallet och inte for var dans men nog vart det jubel dar man drog sina moves. brudarna vart dock mindre glada och jobbade annu hardare for att visa sina skills. hahaha assa de dansar ju precis som filmerna pa youtube, "booty shake".. haha ser sjukt ut! jag skulle kanna som att jag fornedra mig sjalv om jag dansa sa. sjalv satsa man ju dock pa sin egen dans med handerna ner i golvet och gjorde nagra springmoves och diverse armhavningar och sparkar, hahahah!!!! SUCK.
kvallen var iaf javligt rolig och vi fula pa tills klubben stangde. fick aven hora av vissa att vi var de basta dansarna pa hela klubben, hahah japp definitivt, NOT. manga killar var sa javla pa och ackliga, man ser ju verkligen deras syn pa kvinnor. hamna i nan muntlig fight med nan rasta som trodde han var kung och kunde behandla brudar hur han ville. "my dick fuck all the pussys", javla idiot.. gav han en lektion iaf, haha suck igen!

dagen efter drog vi med john och kaka frukost pa burger king. sen blev det beachen dar vi traffa en bitch fran kvallen innan. bitch ar en van, haha. fick lite komplimanger for min dans och han forsokte imitera mig. haha han gjorde det bra, men dock inte lika bra som mig saklart ;) HAHA!
efter ett tag pa stranden var vi runt i stan lite sen blev det pizza till middag, nyttig - jag vet!
vi var ratt trotta pa kvallen men tankte dra ut iaf. dock hade vi somnat nar john hamta upp oss och hade inte vaknat av hans skrik eller stenar pa rutan sa vi sov gott hela natten!

idag vakna vi av john igen som tydligen sovit utanfor huset i sin bil, haha. vi begav oss ivag mot Negril dar vi ar nu. borja dock med frukost pa burger king saklart, haha. tiden i bilen gar fort nar man har en tv, javligt nice. plocka aven upp en van till john i Montego Bay som foljde med oss hit. tror han tagit pa sig uppdraget som var livvakt utan att vi bett om det, han foljer bokstavligen talat efter oss, haha. har leta vi iaf upp ett dugligt hotell och kopte vara biljetter till kvallen.

ikvall ska vi pa spring break party har i Negril. bara en dag av fest och artister men det ar inte vilka artister som helst.
beenie man, sizzla, mavado, kiprich, michael rose, gyptian, ninja man, taurus riley osv osv.. var nagra till jag kande igen men minnet ar kort! lar bli fett fett fett iaf, onskar att josse fick vara med mig nu. men jag lovar att rapportera grundligt till dig gumman :)

nu blir det snart middag, kanske forsoka ata nat nyttigt idag. sen ar det vodka pa var balkong och sen ar det FEST hela natten! ska tydligen halla pa tills imorgon mitt pa dagen sa vi far forsoka halla igang sa lange som mojligt.
JAG AR TAGGAD!

take care at home, see you all soon!
peace

to rich for my blood...

Yah Man!
forsoker hinna med att skriva det pa en gang istallet.
kande mig hemma redan pavagen hit i planet da de under landningen spelade reggae i hogtalarna i planet. aven nar vi kom in i passkontrollen osv var det saklart reggae, overallt :) i taxin, pa gatan utanfor, i alla bilar som kor forbi. i love it!

forsta vi gjorde nar vi kom hit var iaf att ta oss till en bar for att se fotbollen, man u - inter. trevligt med lite sport igen :) sen tog vi oss vidare fran Kingston till Ocho Rios dar vi ar nu. blir avslappta i bussen utanfor nagon bar och undrar vad vi ska ta oss till. blev ganska fort upplockade av en rasta som pastod sig vara taxi som tog oss till vart hotell. var ratt trotta efter en lang dag sa vi sov bara. morgonen efter dyker samma taxichaffis upp pa vart hotell 9 pa morgonen. john ar hans namn och nu borjar vi bli ratt tighta, haha en skon lirare det dar ;)

han hitta oss iaf ett mer centralt och billigare stalle hos nagon familj typ mitt i ett bostadskvarter, bort fran alla turister. men det ar trevligt! efter att ha checkat in oss dar sa begav vi oss for lunch med the local people. kul att fa se jamaica pa riktigt :)

far fortsatta fran det en annan dag, internetcafeet stanger tydligen nu.
PUSS IGEN!

so much fun :)

har inte riktigt uppdatera er dar hemma om vad som hant pa senaste, har haft fullt upp heeela tiden and so much fuun!!!

Miami var sa javla nice, shit shit shit. ska latt tillbaka dit igen, kanske nar jag fyllt 21 bara for att. hostelet vi bodde pa var svingrymt med hur mycket skont folk som helst aven om vi saklart alltid ar mest skona ;) tror vi gjorde succe dar ocksa, haha! traffa javligt mycket svenskar gjorde vi ocksa och det ar alltid kul. shoppa som en galning sa nu ar vaskan sprangfylld aven om jag kastat en del gammalt, en heel ny garderob!
forever 21 var affaren, spendera en hel dag dar :)

forsta tva kvallarna vart det ingen fest da vi shoppa hur lange som helst. men fredagen vart det fest saklart. slog oss ner med lite svenskar fran soder och spela drinking games och hade allmant trevligt. folk blev imponerade av ens sprittollerans som vanligt, haha. minnet borja bli lite svagt nar vi gick mot klubben och efter en stund pa kvallen ar det i stort sett helt svart - precis som det ska vara ;)
minns att jag lag pa nan madrass med spya bredvid mig, japp dar dokumenterar vi forsta spyan for mig under resan vilket maste vara ett mirakel, haha.
dagen efter fick man lite mer exakta redogorelser for kvallen vilket jag inte gar in pa sa exakt, hahaha suck!! dar var man kand i det sallskapet. fick aven tillbaka en tappad sko, man var bra pa att lamna souvenirer den kvallen, hahah...

aven lordagen blev det fest. var tjejer fran 18 den kvallen pa en svinfet klubb tydligen, 3 vaningar osv.. det spelades lite drinking games och dracks ordentligt innan vi drog ut. kom till klubben men dar var det stopp. javla fittsvartaidiotvakt!
han sa att vi var rasister och darfor fick vi inte komma in. vi satt utanfor klubben i 4 h for att fa prata med han, starta en protestakt. systemet i USA ar ju fucked up ibland. vi satt ivagen for en ingang men eftersom vi ar tjejer gor dom inget. kom det en kille och prata med oss, 2 sekunder senare var vakten dar och starta en halv misshandel mot killen... stackarn! nar han val prata med oss sa han att en annan kille sagt att vi sagt att vi var rasister(!?), hmm.. efter ett tag gav bitchen med sig iaf och bad om ursakt, han trodde han hade san javla makt idiot.
erbjod oss att komma in gratis osv men da var vi inte langre sa sugna pa det sa vi drog hem.
vi var iaf pa bra humor hela kvallen sa det gjorde inte sa mkt i slutandan fast hade sakert vart javligt nice inne pa klubben men det far bli en annan gang :)

vi festa en kvall till som var javligt kul aven om jag inte tog mig ut. spela massa roliga drinking games och hade diverse samtal, var lite arliga med varann.. haha! kom val i sang runt 6 pa morgonen.

shoppade ju aven som en galning dom flesta dagarna, javligt mkt nice hitta man :) traffa hur mycket folk som helst pa hostelet ocksa som man maste besoka i framtiden. kanske dra en roadtrip tillsammans!
man var som pa ett rus hela tiden i Miami, var sjukt fula i huvudet varje dag.. aven nar man var nykter :P
ska ju tillbaka dit for en natt om en vecka, ska bli kul.. tror dom har saknat oss, glenn och steve. har aven lovat att trycka 12 vafflor till frukost, far se hur det gar. vi missa ju aven vart flyg i tisdags till Jamaica. ingen ar val forvfanad?
vi tog det med en klackspark och en massa skratt och boka ett nytt for dagen efter.
sa nu ar vi i jamaica och det ar hur sweeeeeet som helst maaan!

jamaica tar jag i ett nytt inlagg senare.
PUSS!

från och med nu gör jag nog bäst i att hålla käften...

Hej!

Idag missa vi vårat flyg till Jamaica.

Hejdå!

Miami baby!

Galapagos var underbart, paradiset verkligen!!
Sett diverse underliga och coola djur, simmat med hajar och feta vattenskoldpaddor osv osv..
5 underbara dagar pa en bat, riktigt riktigt nice. Men har redan sammanfattat det pa resdagboken sa hoppas ni laser dar mina vanner och ni andra kan ta er i baken :)

Ar pa javla fulhumor nu, sa javla taggad!!
Kom till Miami idag, ar redan IN LOVE, bokstavligt talat.
Kanner redan att det har ar en stad jag utan tvekan skulle kunna bo i.
Folk vi traffat redan, pa hostelet, pa gatan, overallt. Alla ar supertrevliga, framat och har nagon slags gnista.
Kanns som att vi passar in har perfekt!!!
Synd dock att man maste vara 21 for att fa dricka och komma in pa barer och klubbar. Saklart kan man slinka runt lite av de dar reglerna men det gor det valdigt mkt mer komplicerat. Imorrn blir det ut att shoppa los, har snackar vi high heels sa det star harliga till och en lacker klanning. Jag ska vara uppkladd till 1000, da finns ju chansen.
Och som vi sa innan vi kom hit, vill vi in pa en klubb - ska vi in. haha far se hur det slutar dock, men det ar vart ett forsok ;)

Vet redan att jag ska tillbaka hit nar jag ar 21 eller liknande och an har jag inte sett mer an en gata om man inte raknar med taxituren. Jag kanner pulsen, det gar inte att satta fingret pa vad det ar som gor det.
Har ar jag verkligen high on life!

Ikvall ar det dock i stort sett omojligt att fixa en helkvall ute, 19 ar och flip-flops = dont think so!
Men imorgon som sagt...

Miami, Im here - Im so fucking here!