tisdag

nästan ett år kvar till nästa julafton då. känns rätt skönt, slippa se en massa överstressade människor. i år var första gången någonsin som vi i familjen fira jul hemma helt ensamma. mamma jobba ju så vi kunde inte svika henne. julstämningen var väl inte riktigt närvarande men det var skitsamma. julafton är lite överskattat, rätt långtråkig dag som sagt. blev god mat och lite klappar. pappa bjöd på dyrdyr kubansk rom under julklappsöppningen, den smaka må jag säga! fick iaf lite presentkort, underkläder och nå små skitsaker. släktklapparna kommer senare men har redan ringt och sagt att jag bara vill ha pengar så det blir ju inte så spännande, dock välbehövligt.

när själva julfirandet var över så drog jag iväg till tjackmy. där blev det umgängessup endast oss emellan. lite "skitsnack", massa telefonsamtal och ett gott rus, sen blev det sängen.


idag har varit en "göra-absolut-ingenting" dag. skönt med sådana dagar ibland. har inte varit ut genom dörren än. sett pearl harbor ännu en gång, men den är ju riktigt bra så varför inte. käkat massa frukt och myst på!

har nyss provat lite kläder, inför nyårsfesten. tänkte klä upp mig för en gångs skull. haha har blivit så SJUKT slö när det gäller sånt. även när det vankas fest så slänger man på sig det som ligger närmast, bara det ser någorlunda okej ut. har inte heller sminkat mig ordentligt en enda gång sen i somras. sist jag använde t ex foundation var nog i augusti, haha. SLÖ är bara förnamnet. prova iaf mina underbara rosa high heels jag köpte i london i våras. bara använt dom några enstaka gånger just för att jag är oftast för bekväm eller så är man för full när det väl är dags att ta på sig skorna, vilket gör det omöjligt att få på sig dom. till min glädje kändes dom mycket "bättre" än vad jag vill minnas så just nu lutar det åt dom på nyår. haha men sen vet jag ju vilken fylla det planeras, så vi får se hur det blir med den saken. prova även någon klänning och lite annat. inte riktigt säker på vad det blir, funderar på att försöka ta mig in till stan någon dag här under rean och kanske fynda något läckert.

nu måste jag ut med mina vovvar en sväng, ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback