mot Brasilía :)

hej igen 9 dagar senare!
mkt som hinner handa mellan varje uppdatering.
haha Pipa gick precis som det skulle, dvs att i stort sett alla visste vilka vi var dagen efter.
var / kommer vara med i tv i Rio och sodra Brasilien, "tooodo beeeeeeeng" "toooodo booooong" hahaha no words.
tv-teamet kande da igen oss dagen efter, konstigt? xD
vi motte aven nagra kanadensare vi bodde tsm med i Rio, ibland ar varlden valdigt liten!
slutade med att vi flyttade till deras hostel dagen efter. blev inte sa mkt mer fest i Pipa, kande att vi gjort vart dar ;)
haha men drack lite dagen efter da vi traffa lite skandinavier pa en bar.
var hyfsat lugna och sansade hela kvallen, lite slitna. en svenne tog dock med oss till ett hogt stup med utsikt over en av alla de vackra stranderna i Pipa. vi gick igenom en kolsvart skog, man kunde inte se sina egna fotter och krypen finns ju overallt. men det var det vart, utsikten som vanta oss var magisk. att ligga dar uppe pa klippan och kolla pa den dar stjarnhimlen gor jag bara en gang i livet. var miljontals med stjarnor, samtidigt horde man vagorna sla upp pa stranden och djurens visslande i skogen bakom. det var verkligen nice :)
sammanfattningsvis om Pipa ar att det var otroligt otroligt vackert och bra med party for att vara sa litet.

nu har vi aven hunnit vara 5 dar har i Natal. fick lift med en grabb fran vart hostel i Pipa gratis hela vagen till vart hostel har sa det var skont. har i Natal har vi hunnit vara pa beach-buggy tur. for er som inte vet ar det nar man aker med san dar strand jeep over sanddynor och strander osv. kan garantera att det ar ett effektivt satt att motverka rynkor, haha!
huden strama da at rejalt, det gick fort och flakta rejalt! dock hade vi ett lite halvtrakigt par vi akte med som inte vaga aka pa farliga stallen osv sa vart aldrig riktigt laskigt som man kan fa uppleva annars. men det var iaf kul att prova pa, frihetskansla att aka over sanddynor sadar :) stanna aven till pa lite olika stopp, vackert var det. vi akte aven nan linabana ner i vatten osv osv. bilder och filmer kommer in sa smaningom!

haha saklart har vi aven hunnit gora den har stan osaker!!!
eller ja, jag pa egen hand. fredagskvallen borja med att vi grogga "giftet" med varm smirnoff, 50/50 for att vi inte hade pengar till mer smirnoff. ackligaste jag druckit i hela mitt liv, men saklart gick det ner, haha!
sen vart det varm apelsinjuice med giftet. var "entertainers" till de som satt och at pa restaurangerna nedanfor osv. haha jojo! efter alldeles for mkt av det "goda" forsvann felicia till toan. 10 min senare hittar jag henne dackad pa toagolvet, haha japp det var en fin syn ;)
fick henne i sang med en fraga: "ska jag dra ut och fa mig naaaa pa egen hand?"
hennes svar blev kort och enkelt: "jaaa, dra!"
sagt och gjort, stekarn pa soloturné :P antar att jag inte behover saga sa mkt mer och aven om jag skulle vilja sa kan jag inte. varsta minnesluckan i hela mitt liv, garanterat! hahaha
minns att jag hitta 4 killar utanfor dorren till hostelet, minns inte om de kunde prata engelska men fick iaf med dom i en taxi till nagan nattklubb langt bort. av nattklubben har jag inte mkt minne, minns sjalv att jag drog runt och vilda, dansa, drack lite osv. umgicks med allt och alla bokstavligt talat.
har aven ett svagt minne av nagan bar jag dansat pa senare under kvallen, men that's it ;)
inget minne av att jag tagit mig hem eller hur. inget minne att jag lagt mig i sangen, tagit av mig klader eller nat. NADA!

vid frukosten dagen efter kanner jag dock igen en man. kanner aven att de flesta kollar lite speciellt pa mig. sa jag vraker ur mig, fortfarande full, "what have i done?" hahhaha, "you don't remember?" , "nothing"  hahaha suck !!
far da veta att han sett mig dar pa nattklubben vilda runt bland alla, dansa, spankat folk osv. hade aven snackat med han en hel del och tsm med han och 3 andra killar bestallt 5 capirinhas (drinkar med bara ren sprit som blandas med lime och socker). utan att fraga ordentligt hade jag tagit min och svept pa 3 sekunder, tagit hans och svept pa 3 sekunder, taigt nastas och svept pa 3 sekunder, tagit nastas och sen aven den sista. VAAARFOR??!!!! skjut mig, hahahha!
vad forsoker man bevisa? han hade typ forsokt lugnt mig "take it eaaasy".. hahah men stekarn ar stekarn?
5 capirinhas pa 30 sekunder, tror det forklarar en stor del av min minneslucka. hade iaf senare tagit en taxi med dessa 4 tillbaka mot hostelet. han som bodde pa samma hostel som mig gick in for att hamta pengar till taxin. (har inget minne av nat av det har) nar han kom tillbaka var taxin borta och aven jag och resten av grabbarna. det ar nu jag antar att jag dragit till nan bar dar och dansat pa bardisken osv. har aven nat minne av nan grabb, haha suck!

har som sagt ingen aning hur jag tog mig hem sen eller hur jag tog mig upp i vaningsangen utan att ramla? haha ja, hela kvallen ar ett stort mysterium. men kul hade jag, det kan jag garantera! och det ar val anda det som raknas? ;)
haha, jag och felicia gick en runda vid barerna kring vart hostel dagen efter for att se om jag kande igen mig. vet inte om jag kande igen mig, men de som jobba i speciellt en bar kande da definitivt igen mig! hahaha bra jobbat stekarn :P
nu har man da lyckats med varsta minnesluckan nagonsin pa troligtvis enbart alkohol, haha!

aven igar vart det lite fest. haha jag och felicia ar festen pa vart hostel. "the entertainers".. aven utnamnd till gud av nagon, fatt en 15-arig och en 40-arig pojkvan. det ar bara att valja och vraka, hahah. "when i pray to god, i pray to you" JOJO!
var iaf grillfest, massa god mat. smaka kycklinghjarta :s later ratt svinigt, men det var faktiskt riktigt gott. drack lite capirinhas osv, spela fotbollsmatch osv (vinst som vanligt). och det basta av allt, luciataget.
haha jag, felicia och tjockisen som stjarngosse. borja med lite lussande pa hostelet. men saklart maste man gora det varre! sa vi fick med oss tva till och drog ut till barerna med en krans som luciakrona osv, hahaha. gick runt 2 varv runt alla barer och sjong med vart tag. hahahaha skratta sa jag dog och det gjorde nog de flesta dar ocksa. haha det var kul iaf.

aven forsta kvallen har var lite fest. var pa nan reggaebar dar vi traffa na flummiga lirare. ett reggaeband som spela live, spelade en lat med soldiers of jah army, det var übernice! haha Natal ligger ju ratt nara Pipa men konstigt nog var det kanske hela 6 st som kande igen oss pa den dar lilla baren. "Pipa, toooodo beeeeng"  hahah, japp det ar vi ;) 
jag ar som jag ar och felicia ar fan inte mkt samre. varat "mal" ar ju att bli kand pa varje stalle vi kommer till och hitills har vi hallt det, utan tvekan :P vart aven den kvallen en fotbollsmatch pa beachen, javlar vilka kontringar vi lyckades med. vinst saklart! sen "efterfest" pa nat hostel dar, men det var inte det fraschaste och lirarna var ju som de var. inget att hanga i julgran :) en riktig stalker som kommit till vart hostel varje dag sen dess...

vart en lang uppdatering och tror jag fatt med det mesta. aven om kanske ingen orkar lasa det som kommer da garanterat jag och felicia uppskatta att lasa det nar man sitter hemma i kalla sverige i april :) hahah kommer bjuda pa en del goda skratt :D

inatt flyger vi ju vidare mot Brasilía dar vi ar i 3-4 dagar. sen bar det tillbaka till alskade Rio!!!!!
fyfan vad kul att komma tillbaka till det hostelet och de vanner man har dar. minst 3 ar kvar, troligtvis 4.
det blir FEST!

nu ska jag surfa harifran, valo valo!

puss och kram / stekarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback