Viva Peru

tack gumman for stylingen av bloggen, behovdes verkligen, haha :) jag ar nojd!

anyway, har ju hunnit handa en hel del sen senast men inte sa mkt fest och sana saker som ar roliga att lasa om, haha ;)
saltokenturen var iaf svinbra och vi traffa ett engelskt par som vi rest tillsammans med till och fran sedan dess. ar just nu med dom har i Peru och Machu Pichu som vi ska till imorgon.

sen var vi nastan en vecka i La Paz, huvudstaden i Bolivia. dar motte vara gamla vapendragare fran Rio upp oss, Celeste och Michelle. vart lite fest, varav en gick lite snett da jag blev utkastad. ett litet fragetecken varfor, hort bland annat att jag kasta en stol mot nagon? god knows, haha. sen gick vi pa tur i fangelset dar vilket var lite wierd men samtidigt intressant. lite som fangelset i tredje sasongen av prison break over systemet kandes det som.
vi bika aven ner for varldens farligaste vag vilket var en adrenalinkick! stup pa 1,5 km en meter ifran en ibland, laskigt...
men vi overlevde uppenbarligen, woho :)

sen tog vi oss upp till ett litet stalle som heter Copacabana i norra Bolivia och stanna dar 2 natter innan vi sa tack och adjo till Bolivia och begav oss till Peru och Cusco. sammanfattningvis om Bolivia sa var det smutsigt, ratt otrevliga manniskor och javligt tjorvigt vad galler det mesta. antingen hade vi val bara otur eller sa var det inget land for oss. ingen favorit hitills av de lander vi besokt.

Peru kanns hitills iaf valdigt bra, Cusco ar vackert och hostelet vi bor pa dar gillas skarpt.
igar var det iaf feeest (drf jag skriver.. haha)! tillsammans med nagra australiensare som vi mott bade i Uyuni och La Paz sa tog vi hostelbaren till en ny niva, haha. drack som fan, spela drinking games saklart och tog en javla massa roliga bilder. eller det var val framst jag och en grabb till, hahaha. tror det var nagot magiskt eller ar just nu med min kamera for alla bilder jag tar blir klockrena i stort sett, haha! jag lovar att de kommer ut snarast mojligt for allmanheten ;)
lite sma minnesluckor av kvallen, kandes som att tiden gick valdigt fort pa hostelet.
felicia spydde iaf och gick och dacka. jag tog mig ut till nan nattklubb, med vem minns jag inte, haha. drog runt dar sjalv och traffa folk fran hostelet hela tiden. efter ett tag hitta jag iaf mitt "kap" for kvallen och tillsammans drog vi upp pa baren och dansa, HAHAHA! lovar infor hela klubben, vart som en scen mitt framfor och ovanfor hela klubben, hahah. direkt man klev upp vart det fett med jubel och folk borja ta kort fran hoger och vanster??! kande mig som en kandis for nan sekund, hahahah minns att jag gjorde mindre fina miner till dom kameror jag hann se. javligt kul var det iaf!
minns inte riktigt hur lange allt holl pa och vad man gjorde sen, drack som fan iaf.
tog mig hem och slumra i fel rum, haha!! vakna iaf upp och tog en "godmorgon"-bild kl halv 8 det forsta jag gjorde, hahah suck! tog mig till frukostbordet och borja ata mitt brod och smor i ryckande rorelser, haha fan vad man var stord i morse.... fick iaf sallskap av nagon amerikan som just anlant till hostelet, tror han ville veta vad for javla psykopat jag var, haha. han fick sig iaf en hel del goda skratt och annu mer skratta jag sjalv.
sluta iaf med att vi fick ta en taxi i snabba ryck for att inte missa bussen hit mot Machu Pichu som gick kl 9, haha det hade ju inte vart olikt oss om det hant.
en helgjuten kvall iaf, helt klart! vi visa vart skapet star vad galler fest.

nu ska vi iaf sova en natt har i en by innan vi tar oss upp sista biten till Machu Pichu imorgon.
sen blir det tillbaka till Cusco och se om hostelet ar redo for en ny FEST, haha.

nu ska jag se vart ferran haller hus, kanske dra en glass om pengarna racker till!
take care at home, ciaaaaaaaaao :D

Kommentarer
Postat av: Sara

ta dig hem till sverige!!!!!!!!!!! fan va ja längtar! jag behöver min bästaste vän i hela vida världen!

2009-02-09 @ 11:54:02
URL: http://sarrrra.blogg.se/
Postat av: Anonym

alltså shit, gå mer här och samla poäng! har varit med i 10 minuter och redan fixat så jag får ett presentkort på h&m på 100 kronor! =D http://www.gratisrefill.se/recruit/25623/

2009-02-10 @ 22:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback