Bolivia!

fortfarande uppe i bergen, men nu i Bolivia.
sen vi kom till forra byn har man ju fatt kora pa mjukisbyxor och ibland aven jacka da det ar ganska kallt... jag vill till solen!
har uppe finns det for övrigt bara massa indianer, haha.. tagit lite kort, ska försöka fa till lite fler ;P omgivningarna ar supervackra!! sa fort man kommer utanför byarna ar det fantastiskt har uppe :) :)

i mandags tog vi oss iaf over till Bolivia. granspassagen var bland det segaste jag gjort pa lange.
man var tvungen att ga över med fetryggan och sta i kö i nan timma. nar vi val kommer över hade man en pataglig huvudvark som man far pga höjdskillnaden. byn var inte den vackraste heller... stank avgaser, damma av allt grus, smutsigt och stressigt som fan. varsta dagen hitills pa resan hade tagit sin början i kön och skulle forsatta tills jag antligen fick min sang med musse pigg lakan tilldelad har i Tupiza dar vi ar nu. Nar vi antligen fick kliva pa bussen fran gransen till hit starta det "roliga".. varsta bussturen EVER!
bussen i sig hade definitivt sett sina basta dar, vagarna var bara sand och eftersom det regnat var det mer eller mindre lerspar hela tiden. bussen skaka, hoppa, dana.. kandes ibland som att vi skulle valta. sen att vi slingra oss uppe genom bergen gjorde inte saken mer rolig. var en stor lattnad nar man antligen fick kliva av bussen! fasar inför nasta busstur, för att se det positivt sa kan det fan INTE bli samre. (HOPPAS JAG!!!)

idag har vi varit ute och ridit har uppe i bergen :D jag, felicia och nan lite pojk som var var guide!
det var svinkul enligt mig, felicia var lite radd men tror aven hon njot av turen..
omgivningarna var magiska, red genom kaktuslandskap och berg som man bara ser pa film.. stupande i olika farger och former.. kontrasterna var underbara :) ville dock gallopera men min hast var lite seg sa blev bara extremt snabb trav. nu har vi ont i rövarna, men det var det vart!

imorgon ska vi ut i saltöknen pa en 4-dagars tur. kan nog bli spannande :)
hoppas vi aker med nagra sköna lirare..

uppdaterar nog nar vi kommer tillbaka eller annars nar vi kommer fram till La Paz som blir nasta stopp efter öknen!
take care at home!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback