vars fan ar jag?!

3000 m o h i nan liten by mitt uppe i bergen. ratt maktigt pa sitt satt men samtidigt, vad fan gor jag har?

lever sa obekvamt jag bara kan. stiger av bussen i nan liten by med massa fattiga hus och leriga gator.

det regnar och ar kallt som fan. jag och felicia som inte tankt sa langt kliver av i bara sma shorts och ett linne medan alla andra har fleecetroja och langbyxor. vi har inget hostel och maste slapa pa vara javla vaskor.

kommer till ett hostel - fullt. gar sedan runt lite i byn och hittar iaf ett hostel. rummet var over forvantan men vagar nog inte testa duschen eller liknande, haha.

har iaf suttit och pimplat te hela kvallen tills nu och spelat lite kort pa hostelet. vi far inte ut nagra pengar heller sa just nu har vi val ca 30 kr kvar. forhoppningsvis funkar banken har imorgon, annars ar vi fast!! hahah da blir det att lifta har uppe i bergen, hade ju kunnat bli ett aventyr, HAHA!
man kanner ju ocksa att man ar uppe pa hog hojd. skulle ga upp for en trappa idag mitt i byn har. ordentligt andfadd efter 10 trappsteg och snurra typ i huvet, haha. lite laskigt men kul att uppleva sana saker. att det verkligen paverkar en sa javla mkt :P


sista dan i argentina vart iaf tango. forvantade mig inget men vart valdigt positivt overraskad :) det var riktigt bra, inte trist for en sekund. var som en liten teater med dans och musik osv, ville prova sjalv nar det var over! haha
sen vart det fest for mig och felicia. drack lite pa rummet innan vi drog ut pa en klubb, en bra klubb.
shotta en hel del tequila for att imponera pa bartendern som inte trodde vi skulle klara en enda, haha.
sen dansa vi runt och fula oss lite. tappa bort felicia och hitta mig nan lirare jag hangde med. drog lite mer tequila tror jag, sen ar i stort sett svart. vakna upp och trodde jag var pa hostelet men icket, var i lirarens lagenhet, hahah..
han hade val forsokt styra upp typ men jag hade vart sa javla full.. sa hade han sagt typ "you are drunk", "yes"... sen hade jag slocknat! hahaha
dagen efter var jag sa javla ful i huvet, han maste trott jag var varldens miffo. fick da kommentarer som "you are the most strangest girl i ever met", "what did i bring home", haha. men han tyckte iaf jag var skon, "not like other girls.." HAHA, positivt eller negativt? jag tar det positivt iaf.
kom hem vid 3 pa eftermiddagen till hostelet. felicia hade skott utcheckningen som tur var, haha. BIG MESS!

reste vidare samma kvall mot salta i norra argentina. fanns inte allt for mkt att gora dar, se lite vackra byggnader osv men inget for oss sa efter 2 natter tog vi oss vidare och har ar vi nu, mitt uppe i igenstans :P
om det regnar imorrn sa ar det nog omojligt att gora nat har eftersom det blockerar vagar och skit, haha inte sa valutvecklat har :) da blir det att forsoka ta oss vidare mot bolivia.
nu borjar det verkligen likna ett aventyr. ingen ide att kanna efter for da saknar jag bekvama sverige alldeles for mkt just nu!

nu ska vi vidare ut pa gatorna och se vad som hander, sen forsoka sova och se vad morgondagen erbjuder.
forhoppningsvis overlever vi och far fantastiska upplevelser har uppe for omgivningarna ar verkligen vackra!

ta hand om er hemma i trygga och bekvama sverige!
gud vad jag hade uppskattat det just nu :) bara kunna handla mat, sova varmt, duscha varmt!!
det ar definitivt ingen garanti har, haha.

xoxo stekarn the surviver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback